Vysoké školy jsou jedno velké divadlo

Na úvod bych ráda řekla, že tento článek nevztahuji na všechny vysoké školy. 

Zdroj: http://img.blesk.cz/img/1/

V říjnu jsem nastoupila plná ideálů na vysokou školu. Měla jsem za to, že tu budu potkávat jen ty, jež se učit opravdu chtějí a nemají zapotřebí stále jen podvádět a hledat různé kličky pro splnění úspěchu. Opak je bohužel pravdou. A ke zlepšení nepřispívá ani přístup některých profesorů/docentů/doktorů.

Mám za sebou první zkoušky a nestačím se divit, jak to tu vlastně chodí. Zkušební řády se absolutně nedodržují, zadání testů a taháky jsou na denním pořádku. Víte, neříkám, že jsem nikdy nepodváděla nebo tak, ale k čemu vám je vysoká škola, kde se 5 let píšou jedny a ty samé verze testu? Nemůžeme se pak divit, že na nás vysokoškoláky každý nadává, jak jsme neschopní. 

Žila jsem v představě, že na vejšce jsem proto, abych se něco naučila. Jsem tam proto, že nechci přijít někam do společnosti a nevědět nic o psychologii, historii nebo ekonomice, kterou teď z duše nenávidím, protože mi prostě dělá problémy. Ale o tom by to mělo být. Vysoká škola by měla znamenat, že se postavíte čelem svým nezdarům a prvotním neúspěchům. Měla by vás posunout někam dál a dovytvořit ve vás hodnoty, kterých si vaše okolí bude vážit. A tohle vysoká škola neudělá, pokud vyučující vám umožní, svými podmínkami pro splnění předmětu, podvádět. 

Nejsem naivní. Vím, že vždycky budou lidi, kteří podvádí a vše si usnadňují, jak nejvíc můžou. Ale ve chvíli, kdy tohle dělá 85% studentů univerzity, tak je něco špatně. Možná to je jen tím, že nejsem na prestižní škole, jako je třeba UK nebo MUNI, možná to je lidmi, možná to je společností. Ale nestálo by za to se pokusit tento systém změnit?

3 komentáře:

  1. Nejsme na stejný škole? :D U nás to vypadá podobně. Šla jsem na vejšku, ať se nenudim na mateřský a zatim to vypadá, že si budu muset najít ještě jinej koníček. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivila bych se :D Svět je malý

      Tak to tě obdivuju, při mateřské studovat. :)

      Vymazat
  2. Opět je to otázka peněz. Škola potřebuje absolventy a nechá jim procházet asi cokoliv. Kdysi jsem četla nějaký příspěvek od dohlížející nad písemnou zkouškou právě na MUNI, vysmíval se studentům, že ty taháky neumějí ani schovat, všude je to asi stejné.

    OdpovědětVymazat